×
×

دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد

  • کد نوشته: 488601
  • ۶ خرداد ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد که بر اساس آن امکان فروش غیرحضوری نان با رعایت نوبت‌دهی فراهم شده است.
    دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد
  •  به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز)، به نقل از مهر، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به تشکل‌های صنفی، واحدهای صنفی نانوایی و عموم مردم اعلام کرد: به منظور ساماندهی فروش نان به صورت غیرحضوری (سکوها و فروشگاه‌های اینترنتی، فروش تلفنی و …) دستورالعمل فروش اینترنتی نان تصمیم جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.

    به موجب این اطلاعیه، منظور از سکوی فروش غیرحضوری نان، بنگاه اقتصادی دارای مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح است که بستر مناسبت برای نمایش واحدهای تولید نان و محصولات عرضه شده توسط آنها، ثبت سفارش خرید، بسته‌بندی، پیگیری سفارش و تحویل نان به مشتریان را فراهم می‌کند.

    بر اساس ماده (۳) این دستورالعمل، قیمت و وزن نان عرضه شده توسط نانوایی‌های یارانه‌ای در سکوها می‌تواند «مطابق نرخ نامه مصوب» یا «به صورت رقابتی» باشد. در حالت اول، متناسب با حجم فروش نان، نانوایی‌های یارانه‌ای (نوع ۱ و ۲) بر روی سکو، کمک هزینه نانوا، مشابه فروش حضوری پرداخت می‌شود.

    ماده (۴) این دستورالعمل تاکید دارد: «نرخ و مقدار انواع افزودنی به نان (کنجد، سبوس، انواع سبزیجات و …) هزینه خدمات فروش غیرحضوری، هزینه بسته‌بندی و هزینه حمل و تحویل نان، می‌تواند به صورت توافقی بین نانوا و سکو تعیین و باید به صورت شفاف و تفکیک شده در صورتحساب الکترونیکی فروش درج شود. تبصره: سقف نرخ انواع افزودنی‌ها و خدمات سکو (بسته بندی، حمل و نقل و …) با پیشنهاد اتاق اصناف شهرستان و تأیید کمیسیون نظارت شهرستان‌ها تعیین می‌شود.»

    به موجب ماده (۵) دستورالعمل فوق «به منظور رعایت نوبت مشتریان حضوری، سکوها (سکوهای فروش غیرحضوری نان) موظفند امکان فروش غیرحضوری نان را صرفاً برای نانوایانی که به سامانه نوبت‌دهی و اعلام نوبت (شامل نمایشگر، بلندگو، چاپگر و …) تجهیز شده و به سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان متصل شده‌اند، فراهم نمایند.»

    بر اساس اطلاعات واصله از معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، رعایت دستورالعمل فروش اینترنتی نان از سوی تمامی واحدهای صنفی خبازی الزامی بوده و به موجب رعایت نوبت‌دهی مشتریان حضوری و غیرحضوری مطابق ماده (۵) دستورالعمل، زیرساخت نوبت‌دهی در سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان ایجاد شده است.

    این اطلاعیه می‌افزاید که این دستورالعمل به مدت ۳ ماه به صورت آزمایشی اجرا و پس از آن به صورت قطعی لازم‌الاجرا خواهد بود.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *