×
×

جنگل‌کاری؛ اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور

  • کد نوشته: 485959
  • ۲۵ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز را امری حیاتی و ضروری برشمرد و گفت: کاشت درخت اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور است.
    جنگل‌کاری؛ اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، عباسعلی نوبخت، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه کاشت درخت اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور است، گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح اجتماعی و مردمی است و در این راستا شرکت‌ها، مؤسسات و افراد خیر در استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که امکانات و فضا در اختیارشان قرار گیرد تا برحسب مسؤولیت اجتماعی اقدام به درختکاری کنند، از این رو منابع طبیعی در استان‌ها باید از این ظرفیت استفاده کرده و زمینه همکاری و مشارکت را برای این مؤسسات و نهادها فراهم کند.

    نوبخت با اشاره به این که فرصت درختکاری با توجه به شرایط اقلیمی کوتاه است و نباید موقعیت‌ها به راحتی از دست برود از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست بر اجرای درست این طرح نظارت کرده و بر اساس تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با سازمان‌ها و نهادها به ویژه با بسیج سازندگی و حوزه‌های علمیه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

    به گفته رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بخش قابل توجهی از اقدامات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت فرهنگ‌سازی و ترویج این طرح در بین جامعه و افکار عمومی است.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *