×
×

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی:
صادرات قزل آلا به ۵ هزارتن رسید

  • کد نوشته: 488187
  • ۱۸ اردیبهشت ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • آرش نبی زاده گفت: بنابر آمار گمرک سال گذشته ۱۲ هزارتن قزل آلا به بازارا‌های هدف صادر شده، درحالیکه این آمار غیرمنطقی است.
    صادرات قزل آلا به ۵ هزارتن رسید
  • به گفته پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش نبی زاده از ثبات قیمت ماهی نسبت به یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزارتومان و عمده فروشی تهران ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزارتومان است.

    به گفته او، بارش‌های اخیر بر میزان تولید تاثیری ندارد و همواره تولید برمبنای برنامه ریزی بازار صورت می‌گیرد، هرچند کم بارشی اثر سوء بر تولید می‌گذارد.

    نبی زاده ادامه داد: سیل اخیر به برخی مزارع قزل آلا آسیب زد، اما هم اکنون آمار دقیقی از میزان خسارت نداریم و کماکان موضوع در حال بررسی است.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با بیان اینکه صادرات طبق روال عادی در حال انجام است، افزود: بنابر آمار از ابتدای سال ۷۰۰ تن قزل آلا به کشور‌های ارمنستان، روسیه و آذربایجان صادر شده است و همواره پیش بینی می‌شود که تا پایان سال صادرات به ۸ هزارتن برسد.

    او گفت: بنابر آمار گمرک سال گذشته ۱۲ هزارتن قزل آلا صادر شده است، درحالیکه به اعتقاد ما ۷ تا ۸ هزارتن از این میزان غیرمنطقی است که باید اصلاح شود. براین اساس سال گذشته میزان صادرات قزل آلا ۵ هزارتن بوده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *