×
×

خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن رسید

  • کد نوشته: 483460
  • ۱۴ مرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است. به گفته او، بنابر آمار ۶۲ هزارمیلیارد تومان معادل […]

    خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

    به گفته او، بنابر آمار ۶۲ هزارمیلیارد تومان معادل ۴۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

    هاشمی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد که این میزان ۲ برابر خرید تضمینی ۱۴۰۰ است.

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: علی رغم آنکه حدود یک ماه دیگر فصل کشت آغاز می‌شود، اما کشاورزان برای بذر‌های امسال هیچ گونه وجهی دریافت نکردند و اکنون بدنبال آن هستند که گندم تولیدی را پس بگیرند.

    او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با اصلاح قیمت خرید تضمینی و اعلام مناسب قیمت برای سال زراعی جدید، تولید گندم در سال آینده به ۱۴ میلیون تن برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *