×
×

سند مشترک صنایع تبدیلی و تکمیلی استان‌های منطقه ۴ کشور تدوین شود

  • کد نوشته: 485345
  • ۶ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تهیه و تنظیم سند مشترک در صنایع تبدیلی و تکمیلی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کشورهای همسایه در استان‌های مرزی منطقه ۴ کشوری ضروری است.
    سند مشترک صنایع تبدیلی و تکمیلی استان‌های منطقه ۴ کشور تدوین شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز ) به نقل از فارس، پیمان اسکندری در گردهمایی مدیران صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان‌های جهاد کشاورزی کردستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان که به میزبانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی برای توسعه هرچه بیشتر تولید در این حوزه باید نگاه ویژه به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی صورت بگیرد.

    وی خاطرنشان کرد: کشاورزی در کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد و کسب رتبه‌های شاخص این استان در سطح کشور در بخش‌های مختلف تولید محصولات زراعی و باغی نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

    به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، کشاورزی از محورهای پیشران در کردستان است و با توجه به اهمیت بالای آن لازم پیگیری و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

    اسکندری تصریح کرد: باید به طور زنجیره‌ای در این بخش عمل و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد تا شاهد رونق و توسعه هرچه بیشتر صنعت کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم در تامین امنیت غذایی باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با برندهای شاخص محصول محور در منطقه چهار کشور باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم مورد توجه باشد، گفت: تسهیلات بانکی و تسهیلگری در این زمینه اهرم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

    وی با بیان اینکه تهیه و تنظیم سند مشترک در صنایع تبدیلی و تکمیلی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کشورهای همسایه در استان‌های مرزی منطقه ۴ کشوری ضروری است، گفت: افزایش امکان مصرف محصولات کشاورزی، جلوگیری از ضایعات این محصولات  و ایجاد ارزش افزوده، بالا بردن بهره‌وری و سطح درآمد روستاییان و افزایش سهم اشتغال در مناطق روستایی از مهمترین مزیت‌های صنایع تبدیلی و غذایی است.

    منبع: خبرگزاری فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *