×
×

محموله ذرت امیرآباد، آلوده وارد کشور شد/ کالای اساسی رسوبی نداریم

  • کد نوشته: 482881
  • ۲۴ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری درباره ذرت‌های آلوده در بهشهر بندر امیرآباد اظهار داشت: این ذرت‌ها آلوده وارد کشور شدند و هنگام ورود آلوده بودند اما طبق قانون واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آزاد است و امکان جلوگیری […]

    محموله ذرت امیرآباد، آلوده وارد کشور شد/ کالای اساسی رسوبی نداریم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری درباره ذرت‌های آلوده در بهشهر بندر امیرآباد اظهار داشت: این ذرت‌ها آلوده وارد کشور شدند و هنگام ورود آلوده بودند اما طبق قانون واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آزاد است و امکان جلوگیری از ورود کالای آلوده و تخلیه آن وجود ندارد.

    وی ادامه داد: این دو هزار تن ذرت آلوده در اردیبهشت ماه سال ١۴٠١ متروکه اعلام شد و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت و از همان زمان بحث واگذاری و فروش این محموله را دنبال کردیم و در فرایند طولانی مدت مجوزهای مربوطه برای عرضه آن تحت شرایط خاص را دریافت کردیم و مرداد ماه سال ١۴٠١ این محموله به فروش رفت. 

    مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در همان زمان شرکت خریدار وجه را پرداخت و در تاریخ دهم اردیبهشت ماه حواله خروج این محموله صادر شد و شرکت باید در همان تاریخ نسبت به خروج کالا اقدام می‌کرد تا این ذرت آلوده به الکل تبدیل شود اما شرکت رقیب علیه شرکت خریدار شکایت کرد و این شکایت در سطح دادستان کل کشور هم مطرح شد که فرایند خروج کالا را متوقف کرد. 

    اجتهادی گفت: در نهایت آرای صادره مبنی بر مردود بودن این شکایت بود و این ادعای شرکت رقیب رد شد و در حال حاضر هم با پشت سر گذاشتن فرایند قضایی ، شرکت خریدار در حال خارج کردن ذرت آلوده از انبارهای بندر امیرآباد و بهشهر است و روز گذشته با ۳۰ کامیون خروج ذرت آلوده را شروع کردند. 

    وی با اشاره به دستور وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه ذرت آلوده برای الکل هم استفاده نشود، گفت: توصیه بر این است که از ذرت‌های آلود برای تبدیل آن به الکل هم استفاده نکنیم و امحا شوند.

    معاون وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در حال حاضر چه میزان کالای اساسی رسوب شده‌اند، گفت: کالای اساسی رسوبی نداریم و کالای اساسی رسوب نمی‌شوند.

    وی با بیان اینکه کالاهای اساسی متروکه نمی‌مانند، گفت: در مجموع میزان کالای رسوبی در بنادر و گمرکات بسیار ناچیز است.

    اجتهادی با اشاره به لایحه رسوب دولت اظهار داشت: این لایحه از رسوب کالا جلوگیری می‌کند و یک طرح دولتی است که اجازه ورود کالاهای آلوده و فاسد را هم نمی‌دهد.

    مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به روند سریع تعیین تکلیف اموال متروکه ادامه داد: از دوسال گذشته با دستور رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر و گمرکات به حداقل و صفر رسیده از این رو در سال گذشته اعاده کالا تا ١٢٠٠ درصد افزایش پیدا کرد.

    وی همچنین از تعیین تکلیف ٣ هزار خودرو اموال تملیکی خبر داد و گفت: تا تیر ماه امسال تمام ٣ هزار خودرو موجود تعیین تکلیف و از طریق مزایده سراسری الکترونیکی واگذار خواهند شد بخشی از این خودروها سواری و بخشی هم ماشین آلات راهداری و راهسازی هستند که سالها خاک خورده‌اند اما زمینه واگذاری و تعیین تکلیف این خودروها فراهم شده وبا هماهنگی قوه قضایی و سایر دستگاه مرتبط واگذار خواهند شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *