×
×

نصب ۵۷ قفس پرورش ماهی در دریای عمان

  • کد نوشته: 483016
  • ۵ تیر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، عطاالله رئیسی افزود: هر قفس ظرفیت سه نفر اشتغال مستقیم را دارد و این طرح می‌تواند زمینه اشتغال شمار زیادی از جوانان جویای کار را فراهم کند. وی تصریح کرد: این طرح یکی از بهترین روش‌ها برای پرورش انواع آبزیان دریایی است […]

    نصب ۵۷ قفس پرورش ماهی در دریای عمان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، عطاالله رئیسی افزود: هر قفس ظرفیت سه نفر اشتغال مستقیم را دارد و این طرح می‌تواند زمینه اشتغال شمار زیادی از جوانان جویای کار را فراهم کند.

    وی تصریح کرد: این طرح یکی از بهترین روش‌ها برای پرورش انواع آبزیان دریایی است به طوری‌که پرورش دهنده از هر گونه خطر و حوادث طوفان ها، سرقت شناورهای صیادی توسط دزدان دریایی ایمن است و براساس سرمایه گذاری و تعداد قفس میانگین ماهی پرورشی را با کیفیت بالا برداشت می‌کند.

    مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: آب و هوای سواحل مکران در جنوب سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا نسبتاً گرم و مرطوب و بر اثر بادهای موسمی مونسون متعادل بوده و همین وضعیت زمینه لازم را برای آبزی پروری فراهم کرده و به نوعی می‌توان گفت چابهار و کنارک بهشت آبزی پروری ایران است.

    وی بیان کرد: پرورش ماهی در قفس از سازه های دایره‌ای لوله پلاستیکی با عرض بیش‌از ۱۰ تا ۱۲متر در عمق ۲۰ تا ۵۰ متر و تورهای استاندارد در اطراف آن بافته شده و از سوی مشاوران سازمان شیلات و سرمایه گذاران نصب می‌شود.

    رئیسی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های پرسود و صنعتی کم‌هزینه در پرورش آبزیان در آب‌های سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اخیراً این صنعت مهم مورد توجه صیادان و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

    وی اظهارکرد: تعداد قفس‌های پرورش ماهی را به ۱۰۷ قفس در اسکله رودیک دشتیاری خواهیم رساند تا ظرفیت پرورش در این قفس بیش‌از ۶۰۰ تن برسد.

    مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: آب و هوای بسیار مناسب و شوری آب استاندارد یکی از مزیت‌های پرورش ماهی در قفس این منطقه نسبت به سایر مناطق است که می‌تواند باعث افزایش ضریب رشد ماهی و در نهایت سود پرورش دهندگان خواهد شد.

    وی بیان کرد: در زمان ماهی‌ریزی این ماهی در قفس وزن ماهی۳۰ گرم هستند اما بعد از پنج تا ۶ ماه نزدیک به یک کیلوگرم خواهد شد که خود نشان از موقعیت بسیار خوب منطقه خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *