×
×

رییس اداره شیلات شهرستان:
۱۱ درصد ماهیان گرمابی کشور در خرمشهر تولید می‌شود

  • کد نوشته: 484751
  • ۲۰ آذر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رییس اداره شیلات خرمشهر گفت: این شهرستان با بیش از ۵ هزار هکتار اراضی پرورش ماهی حدود ۱۱ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
    ۱۱ درصد ماهیان گرمابی کشور در خرمشهر تولید می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، میلاد منیعات امروز ۲۰ آذرماه در جمع خبرنگاران از رهاسازی ۴۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان بومی در کانال‌های شیردم شهرستان خبرداد و اظهار کرد: طرح بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آب‌های داخلی هر ساله طی برنامه‌ای هدفمند و مستمر اجرایی می‌شود.

    وی با بیان اینکه شهرستان خرمشهر با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ پرورش ماهی از رتبه اول تولید ماهیان گرمابی در سطح کشور برخوردار است، افزود: این شهرستان با بیش از ۵ هزار هکتار اراضی پرورش ماهی حدود ۱۱ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

    منیعات با اشاره به ضرورت بهره‌گیری و اشتغال نیروهای بومی در شیلات با توجه به ماهیت فعالیت ادامه داد: بیش ۳ هزار نفر در حوزه آبزی‌پروری شهرستان خرمشهر و بیش از ۶ هزار نفر در ناوگان صید و بنادر ماهیگیری آبادان و هزار نفر در سایر حوزه‌های شیلاتی مشغول به فعالیت هستند.

    تکمیل زیرساخت‌های مزارع پرورشی؛ خواسته‌ تولیدکنندگان شهرستان

    رییس اداره شیلات خرمشهر ادامه داد: براساس سیاست‌های حاکمیتی طی چندسال اخیر حمایت همه جانبه از تعاونی‌های شیلاتی مورد تاکید است و در حوزه آبزی‌پروری و صیادی بیش از ۱۲۰ تعاونی فعال، زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر را در آبادان و خرمشهر فراهم کرده‌اند.

    وی تکمیل زیرساخت‌های مزارع پرورشی را یکی از خواسته‌های جدی تولیدکنندگان دانست و عنوان کرد: مبنای حمایت بخش دولتی بر پایه تامین اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی است و تاکنون اقدامات خوبی در راستای حل مسائل زیرساختی مجتمع‌ها و اسکله‌های صیادی و توسعه فعالیت‌های شیلاتی منطقه انجام شده است و به دنبال جذب اعتبارات بیشتر جهت تکمیل طرح‌های عمرانی شهرستان هستیم.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *