×
×

از ممنوعیت صادرات دام تا الزامات تولید مرغ و شیرخشک

  • کد نوشته: 482542
  • ۳۰ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی و بازار مواد غذایی با خبر اصلاح قیمت‌ شکر آغاز و نرخ مصوب هر کیلو شکر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد. اظهار نظر هفته سرپرست وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد که گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است […]

    از ممنوعیت صادرات دام تا الزامات تولید مرغ و شیرخشک
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی و بازار مواد غذایی با خبر اصلاح قیمت‌ شکر آغاز و نرخ مصوب هر کیلو شکر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد.

    اظهار نظر هفته

    سرپرست وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد که گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است و تعیین قیمت غیرکارشناسی‌، بدون توجه به ابعاد آن، افزایش قیمت در سایر کالاها را به دنبال خواهد داشت.

    وی همچنین در خصوص صادرات دام نیز گفت: تا بازار داخل به ثبات نرسد، صادرات دام زنده ممنوع است. این یعنی تا تضمین تامین گوشت داخل انجام نشود و تعیین تکلیف برای آمار تولید دام در استان‌ها به درستی صورت نگیرد، مازاد دام هیچ دامداری صادر نخواهد شد.

    تولید هفته

    رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون قوطی شیرخشک را در سال داریم و اگر ارز تامین شود، امسال می‌توانیم ۷۰ میلیون قوطی تولید کنیم.

    مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی کشور نیز همچنین گفت: برای اینکه مرغداران بتوانند هر کیلو مرغ زنده را با قیمت ۵۲ هزار تومان تولید کنند بایستی الزامات آن یعنی تامین نهاده با قیمت سال قبل و همچنین تامین جوجه یکروزه با قیمت مصوب فراهم شود.

    مجری طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت:تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های کشور تولید شده است و این روند همچنان ادامه دارد. همچنین قرار است شش ماهه دوم سال کاشت انجام شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *