×
×

آزاد شدن صید میگوی سفید در صیدگاه‌های خوزستان از اول آبان

  • کد نوشته: 484105
  • ۳۰ مهر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، فلامرز مزارعی امروز ( ۲۹ مهرماه) با اشاره به رعایت برخی الزامات در خصوص صدور مجوز صید میگو اظهار کرد: مجوز صید در صیدگاه بوسیف و لیفه، خورموسی برای لنج‌ها و قایق‌ها و در خورهای واسطه و درویش فقط برای قایق‌ها صادر […]

    آزاد شدن صید میگوی سفید در صیدگاه‌های خوزستان از اول آبان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، فلامرز مزارعی امروز ( ۲۹ مهرماه) با اشاره به رعایت برخی الزامات در خصوص صدور مجوز صید میگو اظهار کرد: مجوز صید در صیدگاه بوسیف و لیفه، خورموسی برای لنج‌ها و قایق‌ها و در خورهای واسطه و درویش فقط برای قایق‌ها صادر می‌شود.

    وی با بیان اینکه مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای کلیه لنج‌ها (اعم از ماهی و میگو) ۱۰ روز و قایق ۷ روز خواهد بود، عنوان کرد: شناورهای صیادی ملزم به دارا بودن براین تانک، سایبان، گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی تمام خدمه شناور هستند.

    مزارعی با بیان اینکه مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای مقررات هستند، ادامه داد: خودروهای حمل و نقل آّبزیان باید مجهز به اطاقک عایق‌دار استاندارد باشند. تخلیه، حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل‌گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و همچنین مالکین خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به دارا بودن کارت تحویل‌گیری و تجهیز خودرو به اطاقک عایق دار استاندارد هستند.

    سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان بیان کرد: شناورها صید میگوی خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می‌کنند و آمارگیران باید نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم‌های مربوطه به صورت تمام شماری به معاونت صید استان اقدام کنند.

    وی یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه‌های لیفه- بوسیف، خورموسی و خوریات واسطه و درویش در طول فصل میگو ممنوع اعلام می‌شود و از تمدید مجوزهایی که محصول خود را در بنادر صیادی تخلیه نمی‌کنند خودداری می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *