×
×

احداث ۱۲۳ استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان و بلوچستان

  • کد نوشته: 485693
  • ۱۷ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیر آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان احداث ۱۲۳ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان خبر داد.
    احداث ۱۲۳ استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان و بلوچستان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از تسنیم، حسینعلی رمرودی  اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال و مشارکت کشاورزان، ۱۲۳ باب استخر ذخیره آب کشاورزی به حجم ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در سیستان و بلوچستان احداث شد.

    مدیر آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به بحران کم آبی، مدیریت توزیع و مصرف آب در سطح باغ و مزرعه و جلوگیری از هدر رفت در مسیرهای انتقال که منجر به تنش یا کمبود در تامین نیاز آبی باغات و زراعت می‌شود را ضروری برشمرد.

    وی افزود: بدین منظور با احداث استخرهای ذخیره آب در ابتدای مسیر خروج آب قنوات و چاه‌ها می‌توان اقدام به جمع‌آوری آب کرد و ضمن کاهش مدت زمان آبیاری و مدیریت آبیاری، میزان هدر رفت آب را به حداقل رساند.

    رمرودی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تعداد ۳۴۲۳ باب استخر ذخیره آب به حجم ۵۱۳ هزار مترمکعب در سطح استان احداث شده است.

    منبع: خبرگزاری تسنیم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *