×
×

اصلاح بذر تولید محصولات را ۳ برابر افزایش می دهد

  • کد نوشته: 485510
  • ۱۲ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اصلاح بذر، تولید محصولات را تا ۳ برابر افزایش می دهد و چاره ای جز تولید در داخل نداریم اما محصولات باکیفیت مناسب باید تولید شود.
    اصلاح بذر تولید محصولات را ۳ برابر افزایش می دهد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در دهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی با بیان اینکه مسؤولیت اصلی ما تأمین غذا و امنیت غذای کشور است، گفت: در این خصوص دو موضوع، غذای کافی و سالم بسیار مهم است.

    وی ادامه داد: برای افزایش کمیت محصولات کشاورزی سه نهاده در کنار آب و هوای سالم از اهمیت ویژه برخوردار است. کود، سم و بذر افزایش کمی تولید را تضمین می‌کند؛ علاوه بر آنکه سلامت محصولات به کیفیت آنها بر می‌گردد.

    معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اصلاح بذرها محصولات را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. ما چاره‌ای جز تولید در داخل نداریم اما این تولید باید با کیفیت مناسب باشد.

    وی تصریح کرد: در این خصوص سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی موضوع مهمی است تا بتوانیم برای ۹۵ میلیون مصرف کننده کشور تأمین غذا داشته باشیم.

    مهاجر با بیان اینکه تکنیک‌های تولید سموم در جهان هر روز در حال پیشرفت است، اظهار کرد: در این خصوص نیاز است تولیدکننده‌های داخل به روز باشند. به عنوان مثال یکی از ضرورت‌های تولید محصولات صیفی نیاز به سمومی با دوره کارنس پایین دارد. در کشت خیار و گوجه فرنگی نیاز به سمومی است که دوره کارنس آن کوتاه باشد تا مصرف کننده با خیال راحت از سلامت محصول آن را مورد استفاده قرار دهد.

    وی در ادامه افزود: ۹۰ درصد محصولات داخل به دلیل آفتاب خوب کشور نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی در وضعیت بهتری قرار دارد.

    مهاجر با اشاره به فناوری روز جهان در تولید سموم تصریح کرد: دنیا به سوی کاهش حجم مصرف سموم رفته و ما هم مدافع تولید حداکثری محصولات با مصرف سموم پایین هستیم.

    معاون امور زراعت در پایان گفت: اگر در تولید کود و سموم به روز نباشیم، نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم و محصولات برگشت می‌شود.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *