×
×

رئیس سازمان امور اراضی کشور:
اصل بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی است

  • کد نوشته: 487064
  • ۳ اسفند ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس سازمان امور اراضی کشور ابراز داشت: اصل بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و باید نظارت بر مجوزهای صادر شده وجود داشته باشد.
    اصل بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از موج، رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: همه اقدامات سازمان امور اراضی و سازمان ثبت اسناد و املاک پلاک‌محور است و استان‌هایی که در رفع تداخلات به صورت بلوکی کار کرده‌اند باید آن را تبدیل به پلاک کنند.

    افلاطونی اضافه کرد: استان‌ها تعداد جلسات کارگروه رفع تداخلات را افزایش دهند و به کیفیت انجام رفع تداخلات هم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

    به گفته وی، اصل بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و باید نظارت بر مجوزهای صادر شده وجود داشته باشد.

    رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: طبق قانون هرگونه ساخت‌ و ساز در اراضی درجه یک و دو کشاورزی، ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی و جنگل‌های دست‌کاشت ممنوع است و همه استان‌ها باید به آن توجه کنند.

    وی گفت: فعالیت‌های مختلف باید در مکان مخصوص آن انجام شود، برای مثال فعالیت‌های صنعتی باید در شهرک‌های صنعتی انجام تا تغییر کاربری در این خصوص در اراضی کشاورزی اتفاق نیافتد.

    افلاطونی افزود: تاکنون بیش از ۶۵ درصد از اراضی کشور رفع تداخلات شده است و این نتیجه همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

    وی اضافه کرد: نقشه جامع کاربری اراضی نیز در دست تهیه است که با این نقشه آمار کامل و دقیق مساحت اراضی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مشخص می‌شود.

    چهل و پنجمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور، معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان دستگاه‌های عضو، معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور به صورت حضوری و استان‌های گیلان، سیستان و بلوچستان و فارس به صورت وبیناری در سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.

    منبع: خبرگزاری موج

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *