×
×

اولین پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در شوشتر افتتاح شد

  • کد نوشته: 487319
  • ۱۸ اسفند ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • با حضور رییس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، اولین پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در شوشتر به بهره برداری رسید.
    اولین پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در شوشتر افتتاح شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه سفر خود به استان خوزستان به شهرستان شوشتر سفر کرد.

    و بر این اساس اولین پروژه «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند»، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در مجتمع کشت و صنعت کارون واقع در شوشتر به بهره‌برداری رسید.

    این پروژه در فاز اول در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار و در فاز دوم در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.

    رئیس جمهور قرار است در هشتمین سفر کاری به خوزستان در آئین بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر، بهره‌برداری از کارخانه فولاد زمزم ۳ و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز، افتتاح طرح میان مدت غدیر به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان، افتتاح تصفیه خانه شهرهای شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و دارخوین، بهره‌برداری از طرح میان‌مدت آبرسانی به شهرهای دزفول، لالی، شوشتر و اندیمشک حضور یابد.

    همچنین قرار است در این سفر، عملیات اجرایی طرح آب فدک به منظور آبرسانی به شمال شرق خوزستان و شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداوود، صیدون، رامهرمز و هفتکل و ۶۹۰ روستا آغاز و از طرح آبرسانی و پایدارسازی آب پایانه‌های شلمچه و چذابه و بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا نیز بهره‌برداری شود.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *