×
×

ایران تأمین کننده غذای کشورهای همسایه است

  • کد نوشته: 486694
  • ۱۸ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس سازمان شیلات ایران ابراز داشت: باید غذای ۱۱۰ میلیون نفر را در سال ۱۴۱۱ تأمین کنیم و ایران معین تأمین غذای کشورهای همسایه هم هست.
    ایران تأمین کننده غذای کشورهای همسایه است
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از موج، سید حسین حسینی در آئین افتتاح همزمان ۷۱ پروژه کشاورزی مازندران گفت: مازندران هم در پایداری انقلاب، هم در دفاع مقدس و هم در امنیت غذایی بسیار خوش درخشیده است.

    وی ادامه داد: در تولید غذا از ۲۶ میلیون تن اول انقلاب به بیش از ۱۳۵ میلیون تن در حال حاضر رسیده اینکه رشد ۵۰۰ درصدی دارد.

    رئیس سازمان شیلات کشور تصریح کرد: ۱۲ درصد تولید مرغ استان مربوط به مازندران است و اگر مازندران و تولیدکنندگان آن نباشد نمی‌توان کشور را اداره کرد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید غذای ۱۱۰ میلیون نفر را در سال ۱۴۱۱ تأمین کنیم و ایران معین تأمین غذای کشورهای همسایه هم هست.

    وی اظهار داشت: اگر دنبال تولید پایدار هستیم باید از منابع موجود نهایت استفاده را ببریم و توسعه عمودی داشته باشیم.

    حسینی بیان کرد: در حوزه شیلات جمعاً ۳۵ هزار تن تولید داشتیم که ۳۲ هزار تن صید و ۳ هزار تن آبزی پروری بود اما اکنون یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن تولید داریم که شامل ۷۵۱ هزار تن صید و ۶۰۱ هزار تن آبزی پروری است و مازندران با ۱۱۰ هزار تن تولید رتبه اول کشور را دارد.

    وی تاکید کرد: مازندران تفکر مولد بودن دارد و نباید زمین‌های کشاورزی آن در معرض تهدید و تخریب قرار گیرد.

    منبع: خبرگزاری موج

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *