×
×

بومی سازی دوربین‌های طیف سنجی توسط دانش‌بنیان‌ها

  • کد نوشته: 480920
  • ۳۰ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، علی بلوچ از محققان این طرح زمینه تحقیقاتی این شرکت را طراحی و ساخت تجهیزات طیف سنجی نوری و طیف سنجی تصویری دانست و گفت: عمده کاربرد این دستگاه در آزمایشگاه‎های شیمی تجزیه، نانو فیزیک و آزمایشگاه‌های کشاورزی است. وی اظهار کرد: […]

    بومی سازی دوربین‌های طیف سنجی توسط دانش‌بنیان‌ها
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، علی بلوچ از محققان این طرح زمینه تحقیقاتی این شرکت را طراحی و ساخت تجهیزات طیف سنجی نوری و طیف سنجی تصویری دانست و گفت: عمده کاربرد این دستگاه در آزمایشگاه‎های شیمی تجزیه، نانو فیزیک و آزمایشگاه‌های کشاورزی است.

    وی اظهار کرد: با استفاده از دوربین های  طیف سنجی در حوزه کشاورزی می توان در زمینه رده بندی محصولات کشاورزی خدماتی را ارائه کرد، همچنین در صنایع غذایی استفاده می شود، ضمن آنکه دستگاه های طیف سنجی ما برای بررسی کیفیت مواد سنتز شده نیز به کار می رود.

    بلوچ خاطرنشان کرد: تاکنون این محصول را به ۳۰ دانشگاه کشور برای کاربردهای آزمایشگاهی به فروش رسانده ایم.

    این محقق با اشاره به مکانیزم عملکردی این دوربین های طیف سنجی، خاطر نشان کرد: این دوربین با تصویربرداری از محصولات کشاورزی و پردازش آن امکان کنترل کیفیت محصولات را برای کاربران فراهم کرده است.

    به گفته وی، تاکنون برای ارزیابی محصولات و تولید مواد سنتز شده از طیف سنجی استفاده نمی شد، چرا که این دستگاه به کشور وارد نمی شده است.

    بلوچی تاکید کرد: تفاوت طیف سنجی با تصویربرداری در این است که طیف سنجی برای کل یک نمونه یک دیتا را ارائه می دهد، ولی در روش تصویربرداری به ازای هر مختصات، داده های مورد نیاز را به کاربران ارائه می دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *