×
×

بیش از ۶۰ درصد اراضی کشور رفع تداخل شده است

  • کد نوشته: 485594
  • ۱۴ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: حدود ۶۳ درصد از اراضی کشور رفع تداخل و برای حدود ۴۲ درصد زمین‌های کشاورزی سند صادر شده است.
    بیش از ۶۰ درصد اراضی کشور رفع تداخل شده است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از مهر ،رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حدود ۶۳ درصد از اراضی کشور رفع تداخل و برای حدود ۴۲ درصد زمین‌های کشاورزی سند صادر شده است، گفت: تثبیت مالکیت که یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان محسوب می‌شود رکن اصلی بهداشت حقوقی و سرمایه‌گذاری است.

    وی افزود: حدود نیمی از پرونده‌های موجود در محاکم قضائی مربوط به حوزه زمین است و با تثبیت مالکیت که رکن اصلی آن رفع تداخلات و حد نگار اراضی است بخش بزرگی از این پرونده‌ها کاهش خواهد یافت و رضایتمندی مردم را نیز در پی خواهد داشت.

    افلاطونی خاطرنشان کرد: فقط ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که حدود ۵ میلیون هکتار آن زمین کشاورزی درجه یک است؛ برای حفاظت از اراضی کشاورزی همکاری و تعامل همه نهادهای ذی‌ربط مورد نیاز است.

    وی ادامه داد: با توجه به کمبود نیرو و امکانات در سازمان امور اراضی به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کرده‌ایم که تا کنون ۲۹ استان کشور به پایش هوشمند تجهیز شده‌اند و تقریباً تمامی فعالیت‌های سازمان در بستر سامانه انجام می‌شود تا مراحل انجام کار قابل رصد و پیگیری باشد.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *