×
×

تامین بیش از ۵۰ درصد واردات محصولات کشاورزی از طریق کشت فراسرزمینی

  • کد نوشته: 488594
  • ۵ خرداد ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • مجری طرح کشت فراسرزمینی گفت: با اجرای کشت فراسرزمینی در سطح ۲ میلیون هکتار طی برنامه هفتم بیش از ۵۰ درصد واردات محصولات کشاورزی از این طریق قابل تامین است.
    تامین بیش از ۵۰ درصد واردات محصولات کشاورزی از طریق کشت فراسرزمینی
  •  به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا فتوحی گفت: بنابر آمار سال گذشته ۲۶ میلیون تن ذرت، سویا، برنج، جو و دیگر محصولات استراتژیک وارد کشور شده است.

    به گفته او، در برنامه هفتم قرار است که ۲ میلیون هکتار به سطح زیرکشت فراسرزمینی اضافه شود تا بخشی از این محصولات به جای واردات از این طریق تامین شود.

    فتوحی ادامه داد: براساس منابع ارزی که برای کشت فراسرزمینی هزینه می شود، معادل نرخ روز محصول مورد معامله در سطح دنیا می توان بخشی از ۲۶ میلیون تن کالایی را که وارد می شود، از طریق کشت فراسرزمینی تولید کرد که از منظر امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است.

    مجری طرح کشت فراسرزمینی با بیان اینکه در سال نخست برنامه هفتم ۴۰۰ هزارهکتار کشت فراسرزمینی هدف گذاری شده است، افزود: با اجرای کشت فراسرزمینی بیش از ۵۰ درصد واردات محصولاتی همچون ذرت، جو و دانه های روغنی از این طریق قابل تامین است.

    او گفت: سرمایه گذاری کشت فراسرزمینی به کشورهای مدنظر بستگی دارد به طوریکه میزان سرمایه در اوراسیا، روسیه، تاجیکستان، قراقستان و کشورهای آفریقایی و عراق با یکدیگر متفاوت است.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *