×
×

تخم مرغ به کمتر از قیمت مصوب رسید

  • کد نوشته: 483735
  • ۱۲ شهریور ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۳ تا ۴۴ هزارتومان است که با نرخ مصوب ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان کماکان اختلاف دارد. به گفته او، با توجه به مازاد تولید ناشی از ممنوعیت صادرات و عرضه […]

    تخم مرغ به کمتر از قیمت مصوب رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۳ تا ۴۴ هزارتومان است که با نرخ مصوب ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان کماکان اختلاف دارد.

    به گفته او، با توجه به مازاد تولید ناشی از ممنوعیت صادرات و عرضه به بازار داخل، قیمت هرکیلو تخم مرغ نسبت به هفته قبل ۲ هزارتومان کاهش داشته است. هرچند به سبب افزایش قیمت مصوب کنجاله سویا از ۱۶ هزار و ۳۰۰ به ۱۹ هزارتومان قرار است که وزارت جهاد، نرخ مصوب جدید را اعلام کند.

    نبی پور ادامه داد: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که با تامین به موقع کنجاله سویا پیش بینی می‌شود که مشکلی در بحث تولید و تامین تخم مرغ نداشته باشم.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد. هرچند تحقق این امر مستلزم تامین به موقع کنجاله سویاست چرا که این نهاده در افت تولید و وزن محصول تاثیر بسزایی دارد.

    او از ممنوعیت صادرات تخم مرغ خبر داد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۷۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است، اما طی هفته‌های اخیر صادرات تخم مرغ در راستای تنظیم بازار داخل ممنوع است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *