×
×

تعیین روش های جدید برای رفع تعهدات ارزی صادرات کشاورزی

  • کد نوشته: 483880
  • ۱ مهر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علیرضا پیمان پاک گفت: بحث برگشت ارز موضوع مهمی بود که در دو سال گذشته پیگیری‌ شد. در حقیقت بحث واردات در برابر صادرات خرد بود که برای اکثر گروه‌های کالایی غیر از پتروشیمی و فولادی‌ها نهایی شد. او افزود:  برگشت […]

    تعیین روش های جدید برای رفع تعهدات ارزی صادرات کشاورزی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علیرضا پیمان پاک گفت: بحث برگشت ارز موضوع مهمی بود که در دو سال گذشته پیگیری‌ شد. در حقیقت بحث واردات در برابر صادرات خرد بود که برای اکثر گروه‌های کالایی غیر از پتروشیمی و فولادی‌ها نهایی شد.

    او افزود:  برگشت ارز صادر کنندگان خرد در قالب شمش طلا مصوب شد و در‌ حال حاضر تعدادی از صادر کننده‌ها در این قالب ارز خود را برمی‌گردانند.

    قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: موضوع دیگری که در حوزه محصولات کشاورزی آن را نهایی کردیم و هفته گذشته در سامانه جامع تجارت نیز پیاده شد مکانیزم تهاتر بود. تعدادی از گروه‌های کالایی که مصرفی در حوزه کشاورزی هستند از سامانه ارز نیما خارج شدند و ارزشان فقط در قبال دریافت ارز صادرکنندگان بخشی از محصولات کشاورزی قابل دریافت است.

    او گفت: امیدواریم بتوانیم در یکی و ۲هفته آینده نشستی با گروه های کشاورزی که صادرات بیشترین کالای کشاورزی را دارند با همکاری معاونت ارزی در بانک مرکزی داشته باشیم و سازوکارهایی را پیاده کنند تا برگشت ارز حوزه کشاورزی تسهیل شود و همچنین نرخ ارزی که باز می‌گردد رقابتی و جذاب باشد.

    پیمان پاک گفت: در شش ماه اول سال صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد وزنی و ارزشی داشته است. به نظر می رسد در شش ماهه دوم نیز رشد صادرات را از لحاظ ارزشی و وزنی داشته باشیم و از طرفی تلاش می کنیم که برگشت ارز تسهیل شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *