×
×

توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور درباره بیماری تب کریمه کنگو

  • کد نوشته: 482169
  • ۳۰ فروردین ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبرب علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو گزارش نشده است . امین اسدی افزود: شرایط پیشگیری و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است و از […]

    توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور درباره بیماری تب کریمه کنگو
  • به گزارش پایگاه خبرب علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو گزارش نشده است .

    امین اسدی افزود: شرایط پیشگیری و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است و از مردم می‌خواهیم که توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور را جدی بگیرند.

    وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

    اسدی اظهار داشت: این بیماری با رعایت چند اصول ساده بهداشتی رو به افزایش نخواهد رفت.

    وی حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی کردن اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در در دمای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد در دمای یخچال را از اصول پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.

    اسدی افزود: روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان همچون پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک و اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته و پختن گوشت از دیگر توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور در مورد جلوگیری از ابتلا به تب کنگو است.

    وی گفت: در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و یا بروز علایم بیماری، شخص باید سریع به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *