×
×

تولید سالیانه ۱۸ میلیون تن فرآورده خام دامی سالم

  • کد نوشته: 485062
  • ۳ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رییس سازمان دامپزشکی کشور ارزش اقتصادی تولیدات دامپزشکی کشور را یک هزار همت دانست و گفت: هر ساله بیش از ۱۸ میلیون تن فراورده‌های خام دامی توسط این بخش استحصال می‌شود.
    تولید سالیانه ۱۸ میلیون تن فرآورده خام دامی سالم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، «مجتبی نوروزی» در نخستین روز از آیین ششمین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ که در محل مرکز بین المللی همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: طبق آمارها اکنون سالانه ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۱۸ میلیون تن فراروده‌های خام دامی است.

    رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در عرصه صنعت دامپزشکی ۱۲۰ میلیون واحد دامی تولید محصولات در اختیار دامپزشکان قرار دارد تا محصولات سالم و بهداشتی به دست مردم برسد.

    وی نقش دامپزشکی را می‌توان در اعطای این صنعت حائز اهیمت دانست و تصریح کرد: ۷۵۰۰ واحد بخش خصوصی در قالب کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و مایه‌کوبی‌ها فعالیت دارند و با همکاری سازمان دامپزشکی برای ارتقای سلامت جامعه دامی کشور تلاش می‌کنند.

    نوروزی تلاش برای افزایش همکاری با نهادهای بین المللی را از اولویت‌های این سازمان در مدیریت جدید برشمرد و افزود: عضویت در اکو و اکو – وکو فرصت‌ خوبی برای تعامل با نهادهای بین‌ المللی و نیز افزایش تجارت دام و فراورده‌های دامی است.

    ششمین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ سوم و چهارم دی ماه به مدت دو روز در در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می‌شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *