×
×

تولید قراردادی دام؛ راهی برای تنظیم بازار گوشت قرمز

  • کد نوشته: 485919
  • ۲۴ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با عرضه گوشت تولید قراردادی که توسط عشایر صورت می‌گیرد تا چندی دیگر شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.
    تولید قراردادی دام؛ راهی برای تنظیم بازار گوشت قرمز
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور پوریان از ثبات قیمت گوشت منجمد خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو گوشت قرمز منجمد ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بوده که به رغم افزایش قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله تغییری نداشته است.

    او قیمت هرکیلو گوشت گرم وارداتی را ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و گوشت گرم داخلی را ۳۵۰ تا ۴۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون کمبودی در عرضه دام زنده، گوشت قرمز گرم و منجمد نداریم و تنها عده‌ای سودجو به دنبال اخلال در این بازار هستند، درحالیکه افزایش قیمت گوشت در بازار منطقی نیست.

    پوریان ادامه داد: همه ساله در ایام پایانی سال شاهد موج‌سازی قیمت توسط برخی افراد سودجو هستیم که این مهم پیش از این به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بود تا با مدیریت بازار از نوسان قیمت جلوگیری کند.

    رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه واردات دام زنده در راستای تنظیم بازار گوشت انجام می‌شود، افزود: با توجه به فصل زایش دام و افزایش واردات گوشت قرمز از مبادی گوناگون مشکلی در عرضه  نداریم.

    او تولید قراردادی دام را از دیگر راهکار‌های کنترل قیمت گوشت در بازار دانست و گفت: با عرضه گوشت تولید قراردادی که توسط عشایر صورت می‌گیرد تا چندی دیگر شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *