×
×

تولید ماهانه شیرخشک به ۱۵ هزارتن رسید

  • کد نوشته: 483115
  • ۱۳ تیر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، سیاوش سلیمی گفت: با توجه به گرانی چندبرابری قیمت شیرخام در ۱۰ ماه گذشته، سرمایه در گردش واحدها متناسب با آن باید افزایش یابد که متاسفانه این امر صورت نگرفت و در نهایت کمبود نقدینگی شرکت ها مشکلاتی در صادرات ایجاد […]

    تولید ماهانه شیرخشک به ۱۵ هزارتن رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، سیاوش سلیمی گفت: با توجه به گرانی چندبرابری قیمت شیرخام در ۱۰ ماه گذشته، سرمایه در گردش واحدها متناسب با آن باید افزایش یابد که متاسفانه این امر صورت نگرفت و در نهایت کمبود نقدینگی شرکت ها مشکلاتی در صادرات ایجاد کرده است.

    او افزود: با افزایش تولید شیرخشک، صادرات به تناسب آن باید صورت گیرد که متاسفانه به سبب مشکلات رفع تعهد ارزی، صادرات کاهش یافته است.

    سلیمی با بیان اینکه سالانه ۷۰ هزارتن شیرخشک مورد نیاز کشور است، گفت: بنابر آمار ماه گذشته ۱۵ هزارتن شیرخشک تولید شد که با این وجود نیاز است که ۱۵۰ هزارتن شیرخشک در سال صادر شود.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی ادامه داد: با وجود آنکه ۹۵ درصد قیمت تمام شده شیرخشک را شیرخام تشکیل می دهد، لذا افزایش قیمت در ماه های گذشته موجب شد تا از نرخ جهانی بالاتر رویم.

    او گفت: با توجه به آنکه بلاروس حدود ۲.۲ دلار شیرخشک را عرضه می کند، اما قیمت تمام شده بر مبنای تحویل نرخ ارز پایه ۲.۷ تا ۲.۸ دلار است که با این وجود توان رقابت صادرات را نداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *