×
×

تولید پسته باغات استان تهران به ۹ هزار و ۹۰۰ تن می‌رسد

  • کد نوشته: 483843
  • ۲۷ شهریور ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران  از افزایش ۱۰۰ تنی تولید پسته در اراضی استان تهران خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون پسته کاری در سطح استان رونق گرفته و محصولاتی قابل رقابت با استان های مطرح در این زمینه […]

    تولید پسته باغات استان تهران به ۹ هزار و ۹۰۰ تن می‌رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران  از افزایش ۱۰۰ تنی تولید پسته در اراضی استان تهران خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون پسته کاری در سطح استان رونق گرفته و محصولاتی قابل رقابت با استان های مطرح در این زمینه از این اراضی تولید می‌شود.

    او از آغاز برداشت پسته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار و ۹۰۰ تن پسته از اراضی پسته کاری استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته می‌توان گفت تولید پسته در استان تهران حدود ۱۰۰ تن افزایش یافته‌است.

    برادری ادامه داد: امسال ۱۱ هزار و ۸۰۲ هکتار از اراضی استان تهران زیرکشت پسته رفته‌است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران میزان عملکرد تولید پسته در هر هکتار را ۱.۹ تن اعلام کرد و گفت: تولید کنندگان پسته در استان تهران با استفاده از روش های نوین آبیاری توانسته اند با مدیریت آب کشاورزی، ضمن افزایش سطح زیر کشت، راندمان تولید را نیز به سطح مطلوب برسانند و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد اراضی زیر کشت پسته  با شیوه های نوین آبیاری می شوند.

    او ادامه داد: مهمترین و بیشترین ارقام پسته‌ای که در باغات استان تهران کشت می‌شود شامل اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و فندقی است و این ارقام سالهاست که در سطح باغات کشت می شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: شهرستان های ورامین با ۷ هزار و ۶۸۰ تن، ری با ۷۰۰ تن، پاکدشت با ۶۵۰ تن و ملارد با ۶۰۰ تن بیشترین میزان تولید پسته در سطح استان تهران را به خود اختصاص داده اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *