×
×

حداکثر نیاز جوجه ریزی ماهانه ۹۰ میلیون قطعه است

  • کد نوشته: 481080
  • ۱۸ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، برومند چهارآیین رئیس هیئت مدیره کانون شرکت مادر تخصصی صنعت طیور با بیان اینکه بازار رقابتی مرغ هیچ گاه از دخالت های دولت مصون نبوده است، گفت: علی رغم آنکه سرمایه گذاری صنعت طیور متعلق به بخش خصوصی است و […]

    حداکثر نیاز جوجه ریزی ماهانه ۹۰ میلیون قطعه است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، برومند چهارآیین رئیس هیئت مدیره کانون شرکت مادر تخصصی صنعت طیور با بیان اینکه بازار رقابتی مرغ هیچ گاه از دخالت های دولت مصون نبوده است، گفت: علی رغم آنکه سرمایه گذاری صنعت طیور متعلق به بخش خصوصی است و دولت یک ریال هم سرمایه گذاری نکرده است.

    به گفته او، تمامی تصمیمات حتی قیمت گذاری بدون نظر بخش خصوصی اتخاذ می شود و معلوم‌ نیست دولت تا چه زمانی قصد مداخله در بازار مرغ را دارد. درحالی که مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار رقابتی تعیین کننده قیمت است.

    چهارآیین حداکثر نیاز کشور را ۸۵ تا ۹۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: بنابر آمار طی ماه های اخیر دولت ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی را به مرغداران تحمیل کرد که همین امر به سبب مازاد تولید منجر به زیان تولیدکنندگان شده  است.

    رئیس هیئت مدیره کانون شرکت مادرتخصصی صنعت طیور گفت: با وجود آن که پتانسیل صادرات بیش از یک میلیون تن مرغ در کشور، اما طی چندسال گذشته در بهترین شرایط با احتساب پای مرغ، سنگدان و غیره ۱۵۰ هزارتن صادرشده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *