×
×

خرید برگ سبز چای به بیش از ۱۴۷ هزار تُن رسید

  • کد نوشته: 484076
  • ۲۵ مهر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، صادق حسنی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۴۷ هزار و ۲۵ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است. به گفته او، ۴۱ درصد برگ سبز […]

    خرید برگ سبز چای به بیش از ۱۴۷ هزار تُن رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، صادق حسنی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۴۷ هزار و ۲۵ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.

    به گفته او، ۴۱ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۹ درصد درجه ۲ است.

    حسنی با بیان اینکه ۹۶ کارخانه چای مشغول خرید هستند، گفت: بنابر آمار از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده تاکنون ۳۳ هزارتن چای خشک استحصال شده است.

    مدیراجرایی سندیکای چای ادامه داد: با وجود سرمای هوا پیش بینی می شود که تولید برگ سبز چای به ۱۵۰ هزارتن برسد که از این میزان حدود ۳۴ هزارتن استحصال شده است.

    او با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزارتن چای مورد نیاز کشور است، گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۵ هزارتن چای وارد شده و همواره وزارت جهاد تا پایان سال برآورد کرده که ۲۰ هزارتن دیگر ثبت سفارش شود‌.

    حسنی با بیان اینکه قیمت چای نسبت به ماه های اخیر تغییری نداشته است، گفت: قیمت کنونی هرکیلو چای سرگل بهاره ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان و چای معمولی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *