×
×

خرید تضمینی برگ سبز چای از ۱۳۱ هزار تن فراتر رفت

  • کد نوشته: 483839
  • ۲۷ شهریور ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بیش از یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است. به گفته او، ۴۵ […]

    خرید تضمینی برگ سبز چای از ۱۳۱ هزار تن فراتر رفت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بیش از یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

    به گفته او، ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه ۲ است.

    حسنی از تاخیر در برداشت چین چهارم برگ سبز چای خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی و استمرار بارش تا روز چهارشنبه، چین چهارم از هفته آینده آغاز می‌شود.

    مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: ۵۲ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی مربوط به قدرالسهم کارخانجات و دولت است که با افزایش تقاضا در فصل سرما و بهبود بازار چای، مابقی هم به حساب چایکاران واریز می‌شود.

    او درباره آخرین وضعیت واردات چای افزود: بنابر آمار در پنج ماهه امسال ۱۴ هزار تن چای وارد شده که طبق پیش بینی وزارت جهاد قرار است تا پایان سال ۲۰ هزار تن دیگر وارد شود.

    حسنی قیمت هر کیلو چای برای مصرف کننده را ۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با شروع سرما تقاضا برای خرید چای در بازار افزایش می‌یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *