×
×

خرید تضمینی برگ سبز چای به ۵۰ هزارتن رسید

  • کد نوشته: 488596
  • ۵ خرداد ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • مدیراجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۰ هزارتن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.
    خرید تضمینی برگ سبز چای به ۵۰ هزارتن رسید
  •  به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق حسنی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۰ هزارتن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از شرایط جوی ۴.۵ درصد کاهش یافته است.

    به گفته او، ۸۲ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۱۸ درصد درجه ۲ است.

    حسنی از پرداخت ۱۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران مربوط به قدرالسهم کارخانجات پرداخت شده است.

    مدیراجرایی سندیکای چای ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید چای خشک به ۲۸ تا ۳۰ هزارتن برسد.

    او حداکثر مصرف سالانه چای کشور را ۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش واردات قهوه، متوسط سرانه مصرف چای به کمتر از یک کیلوگرم رسیده است، درحالیکه سنوات گذشته حدود ۹۰ هزارتن چای در کشور مصرف می شد.

    حسنی ادامه داد: با احتساب افزایش واردات قهوه، کاهش مصرف چای و صادرات ۱۰ هزارتنی چای به بازارهای هدف حداکثر نیاز کشور به واردات چای تا پایان سال ۵۰ هزارتن خواهد بود.

    مدیراجرایی سندیکای چای قیمت هرکیلو چای سرگل بهاره برای مصرف کننده را ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: چای سرگل بهاره ۲۰ درصد تولید را شامل می شود و مابقی به دیگر انواع چای همچون شکسته و قلم و … بوده که قیمت آن برای مصرف کننده ۵۰ تا ۲۰۰ هزارتومان است.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *