×
×

خرید تضمینی گندم به ۸.۵ میلیون تن می رسد

  • کد نوشته: 482977
  • ۳ تیر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که حدود ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده پرداخت شده است. به گفته او، […]

    خرید تضمینی گندم به ۸.۵ میلیون تن می رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که حدود ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده پرداخت شده است.

    به گفته او، با توجه به آغاز خرید تضمینی گندم از ۷ فروردین، روند پرداخت مطالبات به هیچ عنوان مناسب نیست، لذا امیدواریم هرچه سریع تر پرداخت مطالبات صورت گیرد تا کشاورزان بتوانند برای کشت تابستانه تصمیم بگیرند.

    ایمانی ادامه داد: با اصلاح قیمت خرید تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم به ۸.۵ میلیون تن برسد.

    مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به نگاه مثبت وزیر جهاد کشاورزی به رویکرد حمایت از تولید امیدواریم هرچه سریع تر جلسه شورای قیمت گذاری تشکیل شود تا با اعلام نرخ منطقی علاوه بر تامین هزینه های تولید، حداقل سود ۲۰ درصدی هم برای کشاورزان لحاظ شود تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *