×
×

خودکفایی در تامین گندم نان محقق شد

  • کد نوشته: 483670
  • ۵ شهریور ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۵۲ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۴۳ […]

    خودکفایی در تامین گندم نان محقق شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۵۲ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۴۳ درصد و سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۳ درصد رشد داشته است.

    او از پرداخت ۷۳ درصد مطالبات گندم‌کاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۲ همت از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

    هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد که در این صورت تولید بالای ۱۳ میلیون تن خواهد بود چرا که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن به عنوان بذر مورد استفاده قرار می گیرد.

    رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران با بیان اینکه در بحث خبازی ها به خودکفایی رسیده ایم، گفت: برای بخش صنف و صنعت ۱.۵ تا ۲ میلیون تن نیاز به واردات است.

    او قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید را بالای ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فردا صبح جلسه کمیسیون تخصصی به منظور بازنگری در نرخ برخی محصولات برگزار می شود و در جلسه شورا که فردا بعد از ظهر تشکیل می شود، انتظار می رود که نرخ ۳۲ محصول مشمول قیمت گذاری اعلام شود.

    هاشمی گفت: گرچه اولویت جلسه فردای شورا قیمت گذاری برای نرخ ۳۲ محصول مشمول قیمت گذاری برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ است، اما در جلسه مباحث اصلاح قیمت هم مطرح می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *