×
×

خودکفایی ۵ محصول اساسی با توسعه سامانه‌های نوین آبیاری امکان پذیر است

  • کد نوشته: 486304
  • ۸ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: با توسعه سامانه‌های نوین در مزارع، امکان رسیدن به خوداتکایی یا خودکفایی ۵ محصول اساسی وجود دارد.
    خودکفایی ۵ محصول اساسی با توسعه سامانه‌های نوین آبیاری امکان پذیر است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم پیشه ور گفت: با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات به سبب افزایش عملکرد در واحد سطح، تولید محصولات کشاورزی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

    به گفته او، با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری امکان دستیابی به خودکفایی محصولات اساسی وجود دارد، از  این رو انتظار می‌رود که دولت در راستای حمایت از کشاورزان و تحقق سیاست‌ها و بی نیازی از واردات هزینه ۱۰۰ درصدی اجرای این سامانه‌ها در خصوص ۵ محصول اساسی را بپردازد تا در تولید این محصولات به خوداتکایی ۹۰ درصد یا خودکفایی ۱۰۰ درصد دست یابیم.

    پیشه ور ادامه داد: بنابر قانون، ۸۵ درصد یارانه سامانه‌های نوین توسط دولت باید تخصیص داده شود و ۱۵ درصد آن آورده کشاورزان است که به سبب ترغیب کشاورزان به توسعه این سامانه‌ها، آورده اولیه کشاورزان باید در قالب تسهیلات کم بهره در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

    رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: علی‌رغم بحران منابع آبی و اثرات چشمگیر اجرای سامانه‌های نوین در کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد در واحد تولید، اما بسیاری از کشاورزان به سبب بوروکراسی‌های اداری و موانع پیش رو استقبالی نمی‌کنند، درحالی که تسهیل شرایط سامانه‌های نوین برای جلوگیری از چالش کشت و تولید محصولات امری ضروری است.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *