×
×

رتبه سوم گیلان در تولید مرغ/ جلوی گرانفروشی را می گیریم

  • کد نوشته: 483111
  • ۱۳ تیر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، صالح محمدی یکی از فعالیت های مهم حوزه کشاورزی و دامپروری در استان گیلان را صنعت طیور دانست و اظهار کرد: با توجه به مزیت های گیلان، سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته و سال گذشته از رتبه پنجم تولید مرغ در […]

    رتبه سوم گیلان در تولید مرغ/ جلوی گرانفروشی را می گیریم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، صالح محمدی یکی از فعالیت های مهم حوزه کشاورزی و دامپروری در استان گیلان را صنعت طیور دانست و اظهار کرد: با توجه به مزیت های گیلان، سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته و سال گذشته از رتبه پنجم تولید مرغ در کشور به رتبه سوم رسیدیم.

    وی رویکرد جهاد کشاورزی را حمایت از سرمایه گذاران در این صنعت دانست و افزود: مرغ پروتئینی استراتژیک بوده و سهم زیادی در سفره مردم ایران دارد لذا از این صنعت مهم و سرمایه گذاری های آن شامل پرورش مرغ تخم گذار، اجداد و مادر و کشتارگاه ها حمایت می کنیم.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سهم ۷۵ درصدی فعالیت های زنجیره طیور، اضافه کرد: برنامه ریزی برای جوجه ریزی و کشتار و توزیع در بازار به صورت منسجم انجام می شود و جای نگرانی نیست.

    محمدی، از تولید روزانه ۵۳۰ تا ۵۵۰ تن مرغ گرم در گیلان خبر داد و گفت: حدود ۲۹۰ تن در داخل استان توزیع می شود و مابقی را به سایر استان ها از جمله تهران و البرز ارسال می کنیم.

    وی نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم را ۷۳ هزار تومان برای مصرف کننده دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده عدم رعایت نرخ مصوب، با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و قطعا به صورت هوشمند بررسی می شود.

    رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مشاهده تخلفاتی در این حوزه به ویژه در ایام تعطیل، یادآور شد: با همکاری صمت و تعزیرات به شکایات مردم پاسخ می دهیم و در مقابل گرانفروشی می ایستیم تا خللی در آرامش بازار مرغ ایجاد نشود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *