×
×

رشد ۲۳ درصدی صادرات کالاهای کشاورزی در آذربایجان شرقی

  • کد نوشته: 485832
  • ۲۱ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رشد ۲۳ درصدی صادرات کالاهای کشاورزی در استان خبر داد.
    رشد ۲۳ درصدی صادرات کالاهای کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از مهر، اکبر فتحی از رشد ۲۳ درصدی صادرات کالاهای کشاورزی در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در زیر بخش‌های زراعی و باغی ۲۶ درصد افزایش، لبنی، دامی و شیلاتی ۱۵ درصد افزایش و مواد غذایی ۲۰ درصد افزایش صادرات رقم خورده است.

    وی متوسط ارزآوری هر کیلو محصولات صادراتی بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی را یک دلار عنوان کرد و ادامه داد: هر کیلو میوه خشک ۱.۶۵ دلار و هر کیلو سبزی و صیفی ۰.۴ دلار برای کشور ارزآوری دارد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی در خصوص سهم این استان از صادرات کالاهای کشاورزی در کشور گفت: ۴.۱۵ درصد کالاهای کشاورزی کشور از نظر وزنی و ۵.۱۸ صادرات از نظر ارزشی به آذربایجان شرقی اختصاص دارد.

    فتحی با بیان اینکه صادرات میوه خشک در ۹ ماهه اول سال به میزان ۷۰ هزار تن و ارزش ۱۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار بوده است که ۴۶ درصد صادرات کالاهای کشاورزی استان را تشکیل می‌دهد افزود: بعد از میوه خشک، شیرینی و شکلات با ارزش ۳۶ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار و بیسکوئیت و محصولات فرآوری شده از گندم و آرد با ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بیشترین سهم را در صادرات کالاهای کشاورزی آذربایجان شرقی در ۹ ماه ابتدای سال جاری داشته‌اند.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *