×
×

رونمایی از سه محصول جدید گروه زر درنمایشگاه تناسب اندام

  • کد نوشته: 483238
  • ۲۲ تیر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از روابط عمومی گروه صنعتی و پژوهشی زر، شرکت زرماکارون یکی از زیر مجموعه های این گروه بر اساس رسالت اجتماعی خود و توجه ویژه به سلامت غذایی جامعه ، سه محصول پروفیتو، مولتی گرین و وگانو را تولید و به بازار عرضه کرده است.دکتر […]

    رونمایی از سه محصول جدید گروه زر درنمایشگاه تناسب اندام
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از روابط عمومی گروه صنعتی و پژوهشی زر، شرکت زرماکارون یکی از زیر مجموعه های این گروه بر اساس رسالت اجتماعی خود و توجه ویژه به سلامت غذایی جامعه ، سه محصول پروفیتو، مولتی گرین و وگانو را تولید و به بازار عرضه کرده است.
    دکتر امیرپویا قندهاری مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون با بیان اینکه هرسه محصول تولیدی زر ماکارون ارزش غذایی بالایی دارد گفت : از ویژگی‏های پاستای پروفیتو میتوان به میزان بالای پروتئین (۲ برابر پاستای معمولی) ، کیفیت بهتر پروتئینها ، فیبر بیشتر (۱۲ برابر پاستای معمولی) و کربوهیدرات کمتر (۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از پاستای معمولی)، اشاره کرد.
    وی افزود : ترکیبات پاستای پروفیتو شامل آرد سمولینا ، آرد یولاف (جوی دوسر) ، کنسانتره پروتئین آب پنیر، ایزوله پروتئین نخود و فیبر گندم است.
    مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون به این محصول جدید زر (پاستای پروفیتو) اشاره کرد و افزود : میزان پروتئین پاستای پروفیتو، دو برابر پاستای معمولی است و برای ورزشکاران ، افراد میانسال و افرادی که تمایل به استفاده از رژیمهای غذایی حاوی پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتر دارند ، بسیار مناسب است.
    قندهاری تصریح کرد : اختراع فرمولاسیون و فرآیند تولید پاستای پروفیتو و وگانو و مولتی گرین در زرماکارون به ثبت رسیده است و همچنین مقالهای در ارتباط با آن در مجله (ISI) انگلیسی Food Science and Nutrition در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.
    قندهاری گفت: سهم مصرفی از پاستا در هر وعده غذایی ۵۵ گرم است و این میزان از مصرف پروفیتو معادل سه عدد سفیده تخم مرغ خواهد بود که برای عضله سازی می تواند در برنامه غذایی ورزشکاران قرار گیرد.
    وی تصریح کرد : نتایج مطالعات تغذیه ای نشان داده است که مصرف پروفیتو، برای افراد میانسال نیز بسیار مفید و در حفظ توده عضلانی آنها ، کارساز است .
    مدیر تحقیق و توسعه گروه صنعتی زرماکارون محصول دیگر این شرکت را که برای افراد گیاهخوار فرموله شده است – پاستای وگانو – عنوان کرد و گفت : گیاهخواران چون از منابع غذایی حیوانی استفاده نمی کنند، ممکن است دچار کمبود هایی از نظر منابع غذایی در تامین ریزمغذی ها باشند که با مصرف محصول غنی شده وگانو این مشکل آنها نیز مرتفع خواهد شد .
    قندهاری با بیان اینکه درتهیه پاستا وگانو از تخم دانه کتان (بعنوان منبع امگا ۳ گیاهی)استفاده شده است افزود : منابع زینک و ویتامین ب۱۲ هم در پاستا وگانو گنجانده شده است .
    مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون ، پاستا مولتی گرین را دیگر محصول این شرکت نامید و اضافه کرد : پاستای مولتی گرین از غلات مختلف مانند برنج، ذرت ، جو دوسر و کینوآ تهیه شده است که هم پروفایل آمینو اسیدی آن نسبت به پاستای معمولی بهبود یافته است و هم دارای ریز مغذی ها و مواد معدنی زیادی است .
    این محقق و دانشمند جوان ایرانی گفت : پاستای مولتی گرین در مقایسه با یک پاستای معمولی چهار برابر روی و فسفر ، پنج برابر منیزیم و شش برابر منگنر دارد و همچنین فیبر موجود دراین محصول که هفت برابر پاستای معمولی است هم برای دستگاه گوارش مناسب است و هم احساس سیری کامل را به همراه می آورد .
    قندهاری تاکید کرد : این محصولات برای نخستین بار دریک شرکت ایرانی تولید شده و مشابه داخلی ندارد و از ویژگی های آن قابل استفاده بودن برای تمام افراد کوچک و بزرگ در سبد غذایی خانواده است.
    دومین کنگره و نمایشگاه تناسب اندام تهران ۲۱ الی۲۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹ الی۱۷ در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برپاست و گروه صنعتی و پژوهشی زر محصولات دانش بنیان خود را در سالن تهران-غرفه A30- به نمایش عموم گذاشته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *