×
×

سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی صادر می‌شود

  • کد نوشته: 486753
  • ۲۱ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • ساری- معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولید و هفت میلیون تن صادرات می شود.
    سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی صادر می‌شود
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از مهر، احمد خانی نوذری در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی مازندران گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی حوزه کشاورزی است که حجم تولیدات از ۲۶ میلیون تن در اول انقلاب به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است درحالیکه سطح زیرکشت افزایش نداشته است.

    معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: ما با ۱۳۰ میلیون تن تولید و ۷ میلیون تن صادرات تراز تجاری خوبی داریم اما هنوز جای کار داریم تا در این بخش به پیشرفت‌های بیشتری برسیم.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بین همه استان‌ها، مازندران یکی از مستعدترین استان‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی است که زیرساخت‌های آن باید فراهم شود.

    خانی نوذری ادامه داد: تولید خُرد باید از بین برود و به جای آن تولیدات صنعتی داشته باشیم تا حجم زیادی از محصول را تولید کنیم که پاسخگوی نیاز سایر کشورها باشد.

    وی توسعه صنعت بسته‌بندی و پایانه‌های صادراتی را مورد تاکید قرار داد تا بتوانیم در بسیاری از محصولات خودکفا شویم و افزایش صادرات را شاهد باشیم.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *