×
×

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس
سیاست‌های ارزی بانک مرکزی موجب سرکوب صادرات است

  • کد نوشته: 485627
  • ۱۶ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: سیاست‌های مرتبط با صادرات در کشور ازنظر ما سیاست‌های سرکوب صادرات است که نتیجه آن وضعیت تراز تجاری نه‌چندان مناسب فعلی کشور است.
    سیاست‌های ارزی بانک مرکزی موجب سرکوب صادرات است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست‌های نادرستی در بانک مرکزی حاکم شده که اگر استمرار یابد به‌جز آسیب چیزی برای اقتصاد کشور ندارد و دلایل و علائم آن نیز مشخص است.

    محمدرضا پورابراهیمی، در نود و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، در رابطه با سیاست‌های پولی بانک مرکزی، افزود: بین سیاست‌های انقباضی دولت و تورم و نرخ رشد همیشه یک رابطه الاکلنگی وجود دارد که باید در شرایط انقباضی از تولید حمایت کرد درحالی‌که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در حال حاضر به دلیل عدم تأمین منابع متضرر شده‌اند.

    پورابراهیمی، اظهار کرد: به دلیل سیاست‌های نادرست در صادرات، آنچه در میدان اتفاق افتاده این است که شرایط در صادرات به‌شدت با مشکل روبرو شده که این مسئله را اعداد و ارقام، تراز تجاری، گفته فعالان اقتصادی و تعداد کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای نشان می‌دهد.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بخش دیگری در رابطه با لایحه اصلاح قانون نظام مالیاتی بیان کرد: بعید می‌دانم در مدت‌زمان باقی مانده فعالیت مجلس فعلی، اصلاح این قانون امکان‌پذیر باشد و به‌احتمال‌زیاد به مجلس آینده می‌رود.

    نویسنده: امیرسامان اسکندری
    منبع: اتاق بازرگانی کرمان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *