×
×

شهریور گذشت و مطالبات گندمگاران پرداخت نشد

  • کد نوشته: 483890
  • ۱ مهر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۰ میلیون و ۳۳۵ هزارتن گندم با ارزش ۱۵۵ همت از کشاورزان خریداری شده است. به گفته او، علی رغم آنکه قرار بود وجه گندم ۲۴ ساعت پس […]

    شهریور گذشت و مطالبات گندمگاران پرداخت نشد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۰ میلیون و ۳۳۵ هزارتن گندم با ارزش ۱۵۵ همت از کشاورزان خریداری شده است.

    به گفته او، علی رغم آنکه قرار بود وجه گندم ۲۴ ساعت پس از تحویل به کشاورزان پرداخت شود، اما ۴۵ همت معادل ۳۰ درصد مطالبات پرداخت نشده است.

    هاشمی ادامه داد: گرچه قرار بود تا پایان شهریور مطالبات کشاورزان  به طور کامل پرداخت شود، اما برخی کشاورزان با گذشت ۵ ماه وجه گندم خود را دریافت نکردند که براساس تبصره ۳ ، جریمه دیرکرد باید به کشاورزان پرداخت شود‌.

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به تعلل در وعده ها، کشاورزان نسبت به وعده های دولت بی اعتماد شدند.

    گفتنی است که وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود که تا پایان شهریور تمام مطالبات گندمکاران تسویه می‌شود، و با احتساب ۱۰.۵ میلیون تن خرید گندم و با کیلویی ۱۵ هزار تومان، دولت باید ۱۵۷ هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *