×
×

صادرات تخم مرغ به بالای ۱۰۰ هزار تن می‌رسد

  • کد نوشته: 483809
  • ۲۱ شهریور ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، ناصر نبی پور  از کاهش قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان بوده که کماکان با نرخ مصوب ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان اختلاف دارد. او مازاد تولید […]

    صادرات تخم مرغ به بالای ۱۰۰ هزار تن می‌رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، ناصر نبی پور  از کاهش قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان بوده که کماکان با نرخ مصوب ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان اختلاف دارد.

    او مازاد تولید و محدودیت صادرات را عامل اصلی کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که قیمت تخم مرغ نوسانی نداشته باشد. هرچند قرار است نرخ مصوب تخم مرغ توسط وزارت جهاد اصلاح شود.

    نبی پور تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با احتساب مصرف داخل، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۷۸ هزار تن تخم مرغ صادر شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال صادرات تخم مرغ به بالای ۱۰۰ هزار تن برسد که با این وجود رکورد صادرات شکسته می شود‌.

    او گفت: بنابر تولید ماهانه تخم مرغ پیش بینی می شود که میزان تولید تا پایان سال به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *