×
×

صادرات زعفران ۶۳ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 483530
  • ۲۸ مرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، غلامرضا میری گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۷ میلیون تومان، زعفران پوشال ۴۱ تا ۴۵ میلیون تومان، زعفران نگین ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان، زعفران سرگل ۴۷ تا ۴۸ میلیون تومان و زعفران سوپر نگین ۴۸ تا ۵۰ میلیون […]

    صادرات زعفران ۶۳ درصد افزایش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، غلامرضا میری گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۷ میلیون تومان، زعفران پوشال ۴۱ تا ۴۵ میلیون تومان، زعفران نگین ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان، زعفران سرگل ۴۷ تا ۴۸ میلیون تومان و زعفران سوپر نگین ۴۸ تا ۵۰ میلیون تومان است.

    به گفته او، با توجه به تعطیلات تابستان و ازدیاد سفرها، قیمت زعفران ناشی از افزایش تقاضا نسبت به قبل با نوساناتی روبرو شده است.

    میری با بیان اینکه صادرات کماکان ادامه دارد، گفت: بنابر آمار ۴ ماهه گمرک ۱۳ تن و ۶۰۱ کیلو زعفران صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶۳ درصد و ارزشی ۷۰ درصد رشد داشته است. پیش بینی می شود که روند کنونی صادرات زعفران ادامه یابد.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه برداشت زعفران ۴۰ تا ۴۵ روز دیگر آغاز می شود، گفت: با توجه به آنکه گیاه زعفران زیر زمین است، از الان نمی توان پیش بینی برای تولید محصول سال آینده داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *