×
×

۹۵ روز از مهلت قانونی وزیر جهاد در اعلام نرخ گندم گذشت

  • کد نوشته: 485282
  • ۵ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: علی‌رغم گذشت ۹۵ روز از مهلت قانونی وزیر جهاد، هنوز نرخ خرید گندم اعلام نشده است.
    ۹۵ روز از مهلت قانونی وزیر جهاد در اعلام نرخ گندم گذشت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطااللّه هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به اعلام غیررسمی نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و تبصره افزایش قیمت، کشاورزان اقدام به کشت کردند که امیدواریم این اعتماد به کشاورزان آسیبی نزند.

    به گفته او، قیمت خرید تضمینی گندم در ۲۹ شهریور مصوب شد که مهلت قانونی وزیر جهاد به عنوان رئیس شورا حداکثر یک هفته پس از تصویب است که متاسفانه با گذشت بیش از ۹۰ روز از این موضوع نرخ اعلام نشده است.

    هاشمی با تاکید بر اعلام هر چه سریع تر نرخ خرید تضمینی گندم افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس مهلت یک هفته ای به وزیر جهاد برای اعلام نرخ داده که متاسفانه با گذشت این مهلت، نرخ داده نشده است.

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید تضمینی هر کیلو گندم مصوبه قانونی دارد و به اعتقاد بنده این مصوبه شورا لازم الاجراست و احتمالی برای عدم کاهش نرخ مصوب اعلامی وجود ندارد.

    او با بیان اینکه کشت گندم به پایان رسیده است، گفت: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی ۲ میلیون هکتار و کشت گندم بالای ۴ میلیون هکتار است که بر این اساس کشت گندم به بالای ۶ میلیون هکتار می رسد.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *