×
×

قیمت خرید تضمینی گندم در استان سمنان اصلاح شد

  • کد نوشته: 488561
  • ۳ خرداد ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان از اصلاح قیمت گندم تضمینی در این استان خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.
    قیمت خرید تضمینی گندم در استان سمنان اصلاح شد
  •  به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز)، به نقل از مهر، عبدالرحیم تحصیلی ضمن بیان اینکه به دنبال نزدیکی به فصل برداشت گندم در کشور و طبیعتاً استان سمنان موضوع اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم مطرح و مورد تصویب قرار گرفت، تاکید کرد: قیمت گندم در سال زراعی جاری با اصلاحی که صورت گرفته ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

    وی با بیان اینکه این قیمت البته همراه با با افت پایه چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید اعلام شده است، افزود: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱۵ هزار تومان بود.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه امسال نیز مانند سنوات قبل خرید تضمینی گندم در استان صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: ۳۲ مرکز خرید برای این منظور در استان سمنان ایجاد خواهد شد.

    تحصیلی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان خرید تضمینی شد، گفت: امسال مراکز خرید تضمینی گندم با توجه به اینکه بارندگی نیز بهتر از سال قبل بوده آمادگی خرید ۸۵ هزار تن گندم را دارند.

    وی با بیان اینکه میامی بیشترین میزان تولید گندم استان سمنان را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: میامی تنها شهرستان استان با کشت الگوی دیم است که نیاز به آبیاری ندارد.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان بیان کرد: خرید تضمینی گندم از گرمسار و مناطق غربی استان آغاز و در روزهای محصول دهی، به مناطق شرقی می‌رسد و دلیل این امر نیز گرمسیر بودن گرمسار و استحصال محصولات گندم مزارع زودتر از دیگر نقاط است.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *