×
×

نبود آمار دقیق معضل اصلی تولیدکنندگان بخش کشاورزی

  • کد نوشته: 485351
  • ۶ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: سالهاست با معضل مازاد و کاهش تولید سیب زمینی و پیاز روبرو هستیم، درحالی که داشتن آمار به تنظیم بازار کمک می کند.
    نبود آمار دقیق معضل اصلی تولیدکنندگان بخش کشاورزی

  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، قاسم پیشه ورگفت: سالهاست با چالش مازاد و کاهش تولید و قیمت پیاز و سیب زمینی روبرو هستیم که این امر معضلات جدی برای کشاورزان به همراه داشته است. اگر کشاورزان قبل از کشت نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند، میزان تولید و سطح زیرکشت هریک از محصولات مشخص می شود که براین اساس دیگر چالشی در بحث تولید و بازار نداریم.

    وی ادامه داد: با توجه به نبود آمار و اطلاعات دقیق، در صورت کاهش تولید در بازار داخل و برهم خوردن تنظیم بازار جلوی صادرات گرفته می شود که این امر چالش هایی برای صادرات ایجاد می کند.

    رئیس نظام صنفی کشاورزی داشتن آمار و اطلاعات دقیق را راهکار تنظیم بازار محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: عدم آمار و اطلاعات منجر به هدررفت منابع آبی می شود، از این رو با ثبت اطلاعات در سامانه مشکلی در تولید و تنظیم بازار نداریم.

    پیشه‌ور گفت: کشاورزان قبل از شروع کشت شناسنامه یا پروانه فعالیت بگیرد تا برمبنای آن اطلاعات وارد سامانه شود تا برمبنای آن مشخص شود به چه میزان چه محصولی کاشت شود تا با مازاد یا کاهش تولید روبرو نشویم.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *