×
×

واردات برنج بیش از نیاز بازار داخل به کشاورزان فشار مضاعف وارد می‌کند

  • کد نوشته: 485433
  • ۹ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • مشاور نظام صنفی در واکنش به واردات بی رویه برنج گفت: سال گذشته و امسال میزان واردات بیش از نیاز بازار داخل بوده است که این موضوع به کشاورزان فشار مضاعفی وارد می‌کند.
    واردات برنج بیش از نیاز بازار داخل به کشاورزان فشار مضاعف وارد می‌کند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد خاکزاد گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برنج امسال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است.

    محمد جواد خاکزاد مشاور نظام صنفی کشاورزی نیاز سالانه برنج داخل را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتن تا ۳ میلیون تن اعلام کرد و افزود: با احتساب سرانه مصرف سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

    خاکزاد با بیان اینکه کمبودی در عرضه برنج نداریم، گفت: با ازدیاد عرضه در برابر تقاضا و مملوء بودن انبارهای برنج خارجی، قیمت برنج ایرانی کاهش یافته است؛ به طوریکه نرخ کنونی هرکیلو برنج طارم کف کارخانه به ۶۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است.

    مشاور نظام صنفی در واکنش به واردات بی رویه برنج افزود: سال گذشته و امسال میزان واردات بیش از نیاز بازار داخل بوده است که این موضوع به کشاورزان فشار مضاعفی وارد می‌کند.

    او درباره آینده بازار برنج گفت: برآوردها حاکی از آن است که اگر توزیع برنج خارجی افسار گسیخته نباشد، قیمت برنج طارم ایرانی به ۸۰ هزارتومان و پرمحصول ۵۰ هزار تومان برسد.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *