×
×

پیش‌بینی برداشت حدود ۴۵ هزار تن دانه کلزا در خوزستان

  • کد نوشته: 482294
  • ۱۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، امید جهان‌نژادیان اظهار کرد: برداشت کلزا از حدود ۱۰ روز گذشته از سطح ۲۶ هزار هکتاری مزارع کلزای استان آغاز شده و کشاورزان در حال برداشت این دانه روغنی هستند و اداره کل غله و بازرگانی نیز در حال خرید تضمینی […]

    پیش‌بینی برداشت حدود ۴۵ هزار تن دانه کلزا در خوزستان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، امید جهان‌نژادیان اظهار کرد: برداشت کلزا از حدود ۱۰ روز گذشته از سطح ۲۶ هزار هکتاری مزارع کلزای استان آغاز شده و کشاورزان در حال برداشت این دانه روغنی هستند و اداره کل غله و بازرگانی نیز در حال خرید تضمینی این محصول است.

    وی افزود: امسال پیش بینی می‌شود حدود ۴۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع کشاورزی خوزستان برداشت شود.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون ۲۱هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع خوزستان برداشت و به صورت تضمینی خریداری شده است.

    جهان نژادیان با بیان اینکه ۴۶ مرکز خرید کلزا در خوزستان فعال است، عنوان کرد: با توجه به فسادپذیری سریع این محصول تاکنون ۱۵ هزار تن دانه روغنی کلزا به کارخانه‌های روغن‌کشی خارج از استان حمل شده است.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۲۳۰هزار ریال تعیین شده است و محصول کلزا با این نرخ مصوب از کشاورزان خریداری می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *