×
×

کشت شلتوک در مسیر کارون از هدررفت آب جلوگیری می کند

  • کد نوشته: 483623
  • ۱ شهریور ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، مسعود اسدی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی پیش بینی می شود که امسال بخش اعظم برنج مورد نیاز در داخل تولید شود، از این رو نیازی به این حجم از واردات نبوده است. او با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی […]

    کشت شلتوک در مسیر کارون از هدررفت آب جلوگیری می کند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، مسعود اسدی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی پیش بینی می شود که امسال بخش اعظم برنج مورد نیاز در داخل تولید شود، از این رو نیازی به این حجم از واردات نبوده است.

    او با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی برنج در داخل وجود دارد، افزود: این در حالی است که دولت سال گذشته در واردات شتاب زده عمل کرد و در نهایت به حجم مازاد واردات و ماندن محصول روی دست کشاورزان، آسیب جدی به بخش تولید وارد شد.

    اسدی ادامه داد: در فصل تابستان، وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز ناگریز به تخلیه سدهاست که برای بهره مندی از آب رها شده بهتر است در مسیر آن کشاورزی اتفاق  بیفتد.

    رئیس مجمع هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی افزود: با توجه به رها کردن آب سد روی کارون در فصل تابستان به منظور تامین برق، کشت شلتوک امری بدیهی است چراکه از این طریق می توان بخشی از تولید برنج را تامین کرد.

    او در انتها گفت: تشکل ها به حجم آب خروجی برای تولید برق در تابستان اعتراض کردند چراکه با این حجم آب رها شده در تمام مسیر کارون می توان برنج کشت کرد که براین اساس می توان بخشی از برنج مورد نیاز کشور را تامین کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *