×
×

۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور رسوب کرده است

  • کد نوشته: 481645
  • ۲ اسفند ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش  پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)  به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، محمد قاجاریه  بازرس انجمن صنایع روغن نباتی اظهار داشت: روند نا مطلوب تخصیص ارز برای واردات روغن خام طی دو ماه اخیر باعث شده تا ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور رسوب کند. […]

    ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور رسوب کرده است
  • به گزارش  پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)  به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، محمد قاجاریه  بازرس انجمن صنایع روغن نباتی اظهار داشت: روند نا مطلوب تخصیص ارز برای واردات روغن خام طی دو ماه اخیر باعث شده تا ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور رسوب کند.

    وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر بیش از ۵۰ روز است که روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف شده و واردکنندگان این کالای ضروری، اساسی و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم برای واردات آن بسر می‌برند.

    وی تاکید کرد: این اختلال در حالی ایجاد شده است که بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع روغن خام به بنادر ورودی کشور رسیده است که در صورت عدم تخصیص ارز مورد نیاز و عدم ترخیص به موقع، علاوه بر تحمیل مشکلات بر واردکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی، از جمله خدشه‌دار شدن اعتبارشان نزد فروشندگان خارجی و عدم امکان تامین به موقع ماده اولیه اصلی تولید روغن نباتی، این نگرانی وجود دارد.

     وی اظهار داشت: روند مستمر و منظم تولید و توزیع روغن خوراکی دچار اشکال شده و بازار این کالای اساسی دچار تنش و نوسان شود. همچنین کارخانجات تولیدی روغن خوراکی با خطر تعطیلی و بیکاری کارگران زحمتکش این صنعت مواجه شده و در نهایت، شاهد تاثیرات منفی آن بر سفره مردم خواهیم بود.

    قاجاریه خاطرنشان کرد: با وجود اعلام بانک مرکزی مبنی بر روند مستمر تخصیص ارز به کالاهای اساسی، متاسفانه همچنان روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف مانده و طی دو ماه اخیر واردکنندگان و تولیدکنندگان این کالای ضروری، اساسی و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم  برای واردات آن بسر می‌برند.

    بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: اختلال در روند مستمر و منظم تولید و توزیع روغن خوراکی، بازار این کالای اساسی را در آستانه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان دچار تنش و نوسان می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *