×
×

۵۰ درصد گندم‌زارهای قلعه‌گنج در معرض سیل قرار دارد

  • کد نوشته: 487762
  • ۲۷ فروردین ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • مسئولان می‌گویند با توجه به اینکه تاکنون تنها ۵۰ درصد از مزارع سطح زیر کشت گندم در شهرستان قلعه گنج برداشت شده است مابقی این مزارع به دلیل احتمال وقوع سیل در این منطقه در معرض آسیب قرار دارند.
    ۵۰ درصد گندم‌زارهای قلعه‌گنج در معرض سیل قرار دارد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، میزان و حجم آسیب به مزارع گندم که یک محصول استراتژیک محسوب می شود، بسته به شدت بارندگی ها طی ٢ روز آینده گمانه‌زنی می‌شود.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه گنج در عین حال کم بودن کمباین برای درو را رد می کند و علت عقب افتادن برداشت این محصول را رطوبت محصول می داند.

    حسین حیدری اظهار کرد: بذرهایی به برخی کشاورزان فروخته شده که مناسب این منطقه نیست و دیر رطوبت خود را از دست می دهد.

    وی با تاکید بر اینکه مشکل کمباین نداشته‌ایم و ١٠٨ کمباین در حال انجام درو هستند گفت: تا الان بیش از ۵۰ درصد مزارع گندم شهرستان قلعه گنج معادل ۶ هزار و ۷۴۵ هکتار برداشت شده است.

    حیدری با اشاره به اینکه احتمال خسارت به مزارع گندم وجود دارد افزود: طی ۲ روز بارندگی هم عملیات برداشت متوقف می شود و بعد از آن عملیات برداشت و جمع آوری تا مدتی با وقفه مواجه خواهد شد.

    وی ادامه داد: تنها مرکز خرید قلعه‌گنج که در بخش چاه‌دادخدا قرار دارد مرکز خرید روباز و حجم سالن ذخیره سرپوشیده آن ۵۰۰ تن است.

    مدیر جهاد کشاورزی قلعه گنج اضافه کرد: از ساعت ۱۶ بعدازظهر امروز این مرکز خرید گندم تحویل نمی گیرد و کار تخلیه برای انتقال به سیلوها نیز انجام می شود.

    اداره کل هواشناسی کرمان با صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی از احتمال بارش باران های سیل آسا و وقوع سیل در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان کرمان خبر داده بود.

    بنا بر این اطلاعیه با توجه به تقویت و گسترش سامانه بارشی از بامداد روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان افزوده خواهد شد و احتمال سیل و آبگرفتگی وجود دارد.

    استاندار کرمان شامگاه یکشنبه، جلسه شورای اداری استان را به همین منظور تشکیل داد و بر تمهید همه اقدامات از لایروبی مسیل ها و آبنماها، تخلیه احتمالی ساکنان و عشایر و دیگر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

    از شهروندان خواسته شده طی اواخر هفته جاری در جنوب کرمان از هرگونه سفر غیرضرور بپرهیزند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *