×
×

۹۰ درصد طرح‌های توسعه سامانه‌های آبیاری توسط مردم اجرایی می‌شود

  • کد نوشته: 487826
  • ۲۹ فروردین ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی، برنامه‌های توسعه ای این بخش را از مردمی‌ترین طرح‌های وزارت جهادکشاورزی دانست و گفت: بیش از ۹۰درصد طرح‌های توسعه سامانه‌های نوین آبیاری توسط مردم و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.
    ۹۰ درصد طرح‌های توسعه سامانه‌های آبیاری توسط مردم اجرایی می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی افزود: طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از اوایل دهه ۷۰ در کشور شروع شد و همواره در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ ای کشور مانند برنامه اقتصاد مقاومتی از طرح‌های محوری وزات جهاد کشاورزی بوده و در سراسر کشور اجرا شده است.

    مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰درصد طرح‌های توسعه سامانه های نوین آبیاری توسط مردم و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود، یادآور شد: وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت با بر برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر اجرا نقش ۱۰درصدی را در این میان ایفا میکند.

    عباسی با اشاره به شعار سال گفت: اگر شعار سال را به دو بخش جهش تولید و مشارکت مردم؛ طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در هر دو بخش آن نقش داشته و خواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه اثربخشی طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در افزایش تولید است، تصریح کرد: با توجه به نحوه مدیریت و بهره‌برداری از این طرح میتواند تا ۴۰درصد و بیشتر در افزایش تولید موثر باشد.در بخش دوم شعار سال نیز که شامل مشارکت مردم، تاکنون حدود ۳ میلییون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری در کشور داشته ایم که حدود ۱۵ تا ۲۰درصد از آن برعهده مردم است.

    به گفته مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، از ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری حدود ۳۰۰هزار هکتار به دلیل اثربخشی طرح ۱۰۰ درصد با مشارکت مالی مردم بوده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *